Kanal Tedavisi Nedir Nasıl Tedavi Edilir ?

Kanal tedavisi tanısı konan kişilerde; dişte hassasiyet, renk değişimi, çiğneme sırasında ve gece oluşan diş ağrıları, şişlik görülebilir.

Kanal Tedavisi Nedir ?

Dişlerde bulunan kök kanallarının tedavisi ile uğraşan diş hekimliği dalıdır. Dişin mine ve dentin tabakalarının altında ”pulpa” olarak adlandırılan dişin canlılığını sağlayan damar ve sinirlerin bulunduğu bölüm vardır.  Pulpanın herhangi bir sebeple iltihaplanması durumunda, dişin sinirinin alınarak, kanalların sterilize edilip ardından doldurulması gerekmektedir. Kök kanalı tedavisinden sonra, dişin çevre dokular ile ilişkisi kesilerek, enfeksiyonun bir daha oluşmaması ve dişin çevre dokularında meydana gelmiş bir hasar varsa onun onarılması amaçlanır.

Ne zaman uygulanır ?

• Sinire ulaşmış çürüklerde,
  • Travma ve zorlama sonucu sinirlerin zarar gördüğü durumlarda,
  • İşlevini yitiren dişlerde uygulanır.

Tedavi Yöntemleri

-Radyografi alınarak sorunlu dişin tespit edilmesi.
-Diş canlı ise lokal anestezi yapılarak diş ve çevre dokulardaki duyarlığın yok edilmesi.
-Dişin Mine ve Dentin tabakalarındaki çürüklerin temizlenerek pulpaya ulaşılacak        boşluğun oluşturulması.
-Dişe rubber dam takılarak izole edilmesi.
-Elektronik aletler kullanılarak çalışma uzunluğunun saptanması ve radyografi ile teyit edilmesi.
-Döner alet sistemleri kullanılarak kök kanalı içindeki enfekte dentin tabakalarının, mikroorganizmaların yok edilmesi ve uzaklaştırılması.
-Kök kanallarında döner alet sistemleri kullanılırken çeşitli kök kanalı dezenfektanları ile mikroorganizmaların yok edilmesi.

Kanal tedavisine başlarken diş canlı değil ise kök kanalı içine konulacak bir kanal antiseptiği ile belirli bir süre beklenmesi ve sonraki buluşmada kök kanlarının doldurulmasıdır.

Tedaviden Sonra Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Tedavi bitene kadar zorlayıcı yiyeceklerden mutlaka uzak durmalısınız. Diş kırığı veya geçici

dolgunun düşmesi gibi durumlar olabilir. Tedaviden sonra birkaç günlük bir hassasiyet normaldir.

Kanal tedavisini takiben, özellikle de canlı dişlerin tedavisinin ardından dişte birkaç gün

ağrı veya dişin üzerine basıldığında hissedilebilir bir ağrı oluşabilir. Bu kanal tedavisi sonrası

oluşan normal bir ağrıdır. Kanal tedavisi yapılan dişin biraz korunması ile kısa sürede ortadan kalkar.