En Çok Sorulan Sorular

– İmplant işlemi sanılanın aksine kolay bir işlemdir. İmplant uygulaması o bölgeye uygulanan lokal anestezi ile ağrısız şekilde yapılmaktadır. Ancak normalden fazla gerginliğiniz var ise sedasyon ile gerginliğiniz azaltılabilir.
– Operasyon sonrasında cerrahi müdahalenin yapıldığı alanda şişkinlik olması normaldir. Şişkinliğin artmasını önlemek için o bölgeye buz ile baskı yapılması gerekir.

– Tek bir implantın diş etlerine yerleştirme süresi yaklaşık 15-20 dakikadır. Hasta bu süre içerisinde kesinlikle ağrı sızı hissetmez. O bölge lokal anestesi ile tamamen uyuşuk haldedir. Operasyon sonrasında hastamız 1- 2 gün kullanacağı ağrı kesiciyle bu süreci rahatlıkla atlatır ve sağlıklı bir implanta sahip olmuş olur. İmplantın diş eti ile tam olarak kaynaşması 2-3 ay sürebilmektedir. Bu süreden sonra implantın üst yapısı olan kuron yerleştirilebilir.

– İmplantların satın alma gücü düşünüldüğünde, ilk bakışta pahalı gibi görünen implant tedavisi, özellikle bu tedaviyi yaptıran kişilerin uzun süreli etkinliği ve kullanım kolaylığı düşünüldüğünde çok pahalı olmadığı sonucuna varılmaktadır.

– Zirkonyum kaplamalar kahve, çay, şarap ve nikotin tüketimlerine karşı lekelenme konusunda oldukça dirençlidir. Ancak kaplama tedavisini tercih eden kişiler daha öncesinde kendi ana dişlerine verdikleri önem ölçüsünde diş sağlığını aksatmamalıdır.

– Her 3-6 ayda bir gerekli kontroller düzenli olarak yapıldığında kaplamaları 10-15 yıl ömürleri vardır. Tabi bu süre dişlerinize verdiğiniz önem doğrultusunda kısalıp uzayabilir. Dişler canlı dokulardır ve zaman içerisinde aşınmalar sebebiyle küçük ölçüde şekil değişikliği görülebilir. Bu formu kaplamaların bir kaç gün içerisinde tekrardan yenilenebilir.

– Işık geçirgenlik özelliği ile doğal dişlerin görüntüsünü tam olarak yakalayabilmektedir.
Metal tabanlı porselen kaplamaların uç kısımları zamanla aşınır ve siyah bir görüntü ortaya çıkar ancak zirkonyum kaplamalarda metal karışımı olmadığı için böyle bir durum söz konusu değildir.

– Ortodontik tedaviyi tamamlamak 6 ay ile 24 ay arası sürer denebilir.. Bazı hastalar 12 aydan daha kısa süre gerektirir, ancak dişleri istenen konuma gelmeden önce 3 yıla kadar tedavi gerektiren hastalar da vardır. Ortodonti, herkese uyan tek bir çözüm değildir ve her hastanın ağız ve diş yapısı farklıdır. Bu nedenle, tam olarak tedavi süresini kesin olarak söyleyemesek de ortodonti uzmanımız ile konuştuktan sonra ortalam bir zaman belirlenebilir.

– Sanılanın aksine, ortodontik tedavide yaş sınırlaması yoktur. Gülümsemenizden memnun değilseniz, diş yapınızı ve yüz estetiğinizi beğenmiyorsanız, hangi yaşta olursanız olun, ortodontik tedavi olabilirsiniz. Dişsel düzeltmeler, dişleri destekleyen kemik ve dişeti dokusu sağlıklı ise her yaşta yapılabilirken; çenesel problemler ancak küçük yaşta düzeltilebilmektedir.

– Diş tellerinin çürüğe sebep olduğu, halk arasında yanlış bilinen hususlardan birisidir. Tellerin direkt olarak diş çürütücü bir etkisi yoktur. Diş çürüklerinin sebebi eksik diş fırçalama sonucunda oluşan yiyecek artıklarıdır. Her ne kadar diş telleri yiyecek artıklarının temizliğini zorlaştırsa da uygun biçimde temizlenen dişlerde çürük oluşmaz. Bu yüzden her öğünden sonra dişler fırçalanmalıdır. Diş telleri fırçalanırken özellikle braketlerin çevresinin çok iyi temizlenmesi önemlidir.

– Süt dişleri normal dişlerle karşılaştırıldığında daha fazla organik madde içermektedir ve bu yüzden daha hızlı çürüyebilmektedir. Süt dişlerin çabuk çürümesini sağlayan diğer bir etken de çocukların çürükleri fark edememesidir.

– Çocuklar dişlerini fırçalarken ebeveynlerin onlara yardımcı olmaları ve bu alışkanlığı kazandırmaya çalışmaları ve de en önemlisi çocukları erken yaşta diş hekimine götürmeleri gerekmektedir. Diş hekimleri “fissür örtücü” uygulamasıyla çürük oluşumunun önüne geçebilmektedir. Bunun dışında biberon çürüğü oluşmasını engellemek için dikkat edilmeli, çocuğun öğün aralarında şeker ve nişasta içeren abur cuburlardan uzak durması sağlanmalı ve mümkün olduğunca flor alması sağlanmalıdır.

Absolutely not, the purpose of temporary teeth is to prevent the pain and soreness on your shaved teeth until your final crowns/veneers are ready to be bonded.

– Lazer diş beyazlatma işlemi dişlerde kalıcı bir ağrıya sebep olmaz. İşlem sırasında ve sonraki bir kaç gün geçici bir hassasiyet ve sızlama olabilir.

İşlem sonrasında diş renginde 3-4 ton açılma elde edebiliyoruz. Diş beyazlatma sonrası alınan sonuş, 6 ay ve 1 yıl arasında kalıcılığını, beyazlığını korumaktadır. Düzenli bakım ve diş fırçalamaya dikkat edilmesi bu sürenin uzamasına yardım edecektir. Aynı zamanda düzensiz bakım sonucu kalıcılık süresi azalmaktadır.

Diş beyazlatma işlemi dişlere herhangi bir zarar vermez. Diş etleriniz işlem başlamadan önce diş eti koruyucuları kullanarak zarar görmeleri engellenir.

Şeker hastalığınız ilaçlalarla kontrol altındaysa ve şeker seviyesi normal ise implant tedavisi ya da dişlerinizi yaptırmanızda bir sorun olmayacaktır. Sadece dişler ve diş etleri için iyileşme süreçleriniz daha uzun sürecektir.

Diş eksikliği durumunda boşluk olan bölgedeki dişler birbirine bağlı olmadığı hareket etmeye müsaittirler. Bu durum zaman geçtikçe boşluğun büyümesine veya diş yapılarınızın bozulmasına sebep olabilir. Bunu önlemek için eksik dişin implant ya da köprü kron sistemi ile doldurulması gerekir.

Tedavilerimiz, implant-kaplama-dolgu -kanal tedavisi gibi birçok adımdan oluşan çok sayıda iştir, bu nedenle ağrı hissetmemeniz için diş etlerinizi uyuşturduğumuzdan emin oluruz. Tedavi sırasında hiç bir şey hissetmeyeceksiniz ancak tedaviden sonra bir miktar hassasiyet ve şişlik hissetmek normaldir, zamanla iyileşir.

Ağrı deneyimi vücut yapısına göre farklılık gösterir. Eski hastalarımızın çoğu ağrıdan hiç bahsetmemişti, bazıları tedaviden sonra hassasiyet ve acı hissetti.

Acı ve hassasiyet hissetmeniz durumunda, yeni gülüşünüzün normale dönmesi genellikle yaklaşık 3 hafta ile 3 ay arasında sürer.