ORTODONTİ Nedir Nasıl Tedavi Edilir ?

Tedavi sürecinde düzeltilmesi gereken problemlere göre hareketli apareyler, fonksiyonel apareyler, sabit apareyler, ağız dışı ve ağız içi çenelikler kullanılarak tedavi gerçekleştirilebilir.

ORTODONTİK TEDAVİ NEDİR? KİMLERE YAPILIR?

Ortodonti dişlerin çapraşıklıkları, çene kemiklerinin birbirleri ve kafa kemikleri ile ilişkisini inceleyen ve bunlara bağlı mevcut problemlerin teşhisini koyan bilim dalıdır.

Ortodontik tedavi de bu sistemde oluşan bozuklukları tedavi etme şeklidir.

Ortodontik tedavi yetişkinlerde ve çocuklarda uygulanabilir.

6 yaşına gelmiş her çocuğun bir ortodonti uzmanı tarafından muayene yapılması ileriye dönük diş çapraşıklık tedavisinin gerektirip gerektirmeyeceği konusunda bilgi verebilirler.

Bu ön muayene ile ileriye dönük büyük diş problemlerinin önüne geçilmesine imkan sağlar.

Ortodontik muayene ile; diş çapraşıklıklarında parmak emme, uzun soluklu biberon veya emzik kullanımı, dil itimi vb. alışkanlıkların sebep olduğu kemik/diş eğriliklerinin önüne geçilmesi sağlanabilir.

Yetişkin diş teli tedavisi için bir yaş sınırı olmayıp, ortodonti tedavisinde en önemli kriter hastanın ağız ve diş dokularının sağlık durumudur.

Tedavi öncesinde diş eti çekilmelerinin olup olmadığı, buna bağlı olarak kemik kayıplarının olup olmadığına göre uygulanacak tedavi değişmektedir.

ORTODONTİK TEDAVİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?

Diş teli taktırmanın en büyük avantajı sağlıklı ve estetik dişlere kavuşmaktır.

Birçok kişi dişlerindeki çarpıklık, bozukluk veya çene problemleri yüzünden rahat bir şekilde gülümseyemez.

Çarpık, yamuk ve bozuk dişlerin tedavisinde kullanılan diş teli (braket), size tedaviniz bittiğinde estetik bir görünüş kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda güzel ve sağlıklı bir gülüş sağlar.

Güzel bir gülümseme ise kişinin yaşam kalitesini ve kendine güvenini artırır.Bu yüzden ortodontik tedaviye başlamak sağlık ve estetik yönden birçok fayda sağlamaktadır.

Ayrıca ideal sıralanmış dişler çiğneme, ısırma, konuşma fonksiyonlarını düzgün bir şekilde yerine getirir.Yani çiğneme fonksiyonu düzeldiğinde yemekler iyi öğütüldüğü için sindirim kolaylaşır.

Konuşma fonksiyonu düzeldiğinde bazı harflerin telaffuzunda ve diksiyonda yaşanan sıkıntılar ortadan kalkar.

Dişlerdeki çapraşıklık ve kapanış bozukluğu vakalarında dişlerin araları temizlenemediğinden sık sık görülen diş çürümeleri ve aşınmalarından korur.

Yine bu sebepten oluşan diş taşları yüzünden, sağlam dişleri kaybetme riskini ortadan kaldırır.

Ağızda sıkışık ve bitişik dişler yüzünden oluşan bakterilerin oluşmasını önler.

Diş eti ve kemik hastalıklarının diş teli tedavisinden sonra görülme sıklığı azalır.

Erken yapılan diş teli tedavisi hastayı ilerleyen yaşlarda çene ameliyatından kurtarır.

İNVİSALİGN TEDAVİSİ (ŞEFFAF PLAK) NEDİR?

Dijital ortodontik tedavi teknolojisi olan Invisalign, dişlerinize uygun yapılmış şeffaf plaklar (aligner) ile dişlerinizi düzeltmek için uygulanan telsiz ortodonti tedavidir.

Telsiz ortodontik tedavi olanağını sunan invisalign’ın en önemli tercih edilme nedeni, dişlerinizin çapraşıklığını düzeltirken ortodontik tedavi gördüğünüzün belli olmamasıdır.

İNVİSALİGN TEDAVİSİ KİMLERE YAPILIR?

Hem erişkinlere hem de genç ve çocuklara uygulanabilen bir ortodontik tedavidir.

Fakat invisalign tedavisine uygun olup olmadığınız ancak doktorunuzun muayenesi sonucunda netleşir.

Orta ve hafif diş çapraşıklıkları invisalign ile tedavi edilebilir.

Diş çekimi yapılması gereken bir ortodontik tedavi invisalign ile de tedavi edilebilir.

Invisalign ile çekimli tedavi yapılmasını ancak doktorunuz belirleyebilir.

KLİNİĞİMİZDE UYGULANAN ORTODONTİK TEDAVİLER NELERDİR?

Kliniğimizde pek çok ortodontik tedavi uygulanmaktadır. Bunlar;

-Çene bozukluklarını içeren fonksiyonel tedaviler

-Üst çene ileriliği /geriliği

-Alt çene ileriliği /geriliği

-Asimetri problemleri